sobota, 24 maja 2014


Ciasto chciałabym zadedykować mojej mamie. W dzieciństwie jabłkowy pleśniak był jej popisowym numerem. Gdy byłam jeszcze dzieckiem w każdy niedzielny poranek budził mnie słodki zapach świeżego, jeszcze ciepłego ciasta. Choć od tamtego czasu minęło już kilka dobrych lat, wciąż pamiętam jego smak.
Dzisiaj postarałam się odtworzyć przepis z mojego dzieciństwa. Z powodzeniem! Ciasto jest fantastyczne! Wielką frajdę miałam dziś z rodzicami, kiedy to wspólnie zasiedliśmy do stołu i raczyliśmy się deserem.

Składniki:

ciasto:
2 szklanki mąki,
135 g masła,
3 żółtka,
0,5 szklanki drobnego cukru,
2-3 łyżki kakao

pianka białkowa:
4-5 łyżek cukru pudru,
3 białka

masa jabłkowa:
4-5 średnich jabłek
cynamon
łyżka masła,
3-4 łyżki cukru pudru

Wykonanie:

masa jabłkowa:
Jabłka umyć, obrać, pokroić w paski. Uprażyć wraz z cynamonem, 3-4 łyżkami cukru pudru i łyżką masła. Gdy jabłka zmiękną odstawić do wystygnięcia.

ciasto:
Mąkę, masło, żółtka, proszek do pieczenia, cukier i cukier puder zagnieść w elastyczne ciasto. Podzielić na 3 części: największą, średnią i najmniejszą.
Do średniej dodać kakao, zagnieść ponownie. Każdą część osobno zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na ok. 30 minut.

pianka białkowa:
Białka ubić na sztywną pianę, dodać do niej cukier puder

Formę o średnicy 20 cm wysmarować masłem, opruszyć bułką tartą.
Wykładać kolejno warstwy: 
1. Rozwałkowana warstwa ciasta największa
2. Masa jabłkowa
3. ,,Szczypana" część ciemna
4. Piana z białek
5. Szczypana najmniejsza część ciasta

Ciasto piec w temperaturze 170 stopni przez 40-45 minut. Gdy widzimy, że ciasto zbyt bardzo się rumieni można przykryć je folią aluminiową. Wystudzić.

Smacznego!

 www.comfortfood.pl













Mama to potrafi!
Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2014
Piknik majowy